Caffeine is your friend!

Kära vänner idag har vi varit produktiva efter att ha jobbat en hel helg så kände jag att här behövs det städas så jag laddade med en kladdkaksmuffin, ett glas mjölk, en koffein tablett och ett simpsons avsnitt sen var det full rulle här sorterades det papper, dörrar torkades av, golv blev dammsugda, moppen gick sönder, det dammades, mikron gjordes ren, hunden fick sin medicin m.m.

Kristine sa någonstans i mitten av allt det här att hon minsann också skulle hjälpa till och städa. Hon skulle bara sätta sig vid datorn en stund och chatta med sin flamma. Efter jag sa åt henne att nu har det gått en och en halvtimme nu får hon ta och slita sig... Då ringde hon upp någon gammal kompanjon som hon inte pratat med på år och dar. Efter en halvtimme utav det fick hon onda ögat. Då gick hon och diskade med telefonen i handen... Hälften av disken blev diskad sen gick hon och rökte för att sedan bege sig till datorn igen. Efter jag diskat resten så sa hon att hon minsann skulle ta köksgolvet i alla fall för allt annat var färdigt. Så jag började steka pankakor, och torka köksgolvet och rengöra mikron m.m. Lagom till att båda pankakorna och köttfärssoppan är färdig, adventsljusstaken tänd och bordet dukat kommer hon in i köket och undrar om jag redan fixat golvet... -__-''

Det känns ibland som att rollerna har blivit omvända och jag har fått en tonåring. Förstås utan vredesutrbrott, hormonbergodalbanor och allt annat roligt men endå... Jaja det får väl funka jag ska väl flytta hemifrån snart.

För övrigt så såg jag dessa Underbara pyjamasbyxor i kapahls fönster! Någon som inte vet vad de ska köpa får jätte gärna köpa dem till mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0